En wat heb je aan een nieuwe website?
De website is het belangrijkste onderdeel wat betreft online marketing, het is belangrijk om dat in je achterhoofd te hebben bij de overweging voor een nieuwe website. De basis van succesvolle online marketing, is de website. Dit is namelijk de plek waar je naar verwijst vanaf Google, social media, e-mails, Google maps, ze verwijzen allemaal naar jouw website. Het is te vergelijken met het fysieke pand van de kledingwinkel, hier bevindt zich alles.
Inhoudsopgave
Waarom een nieuwe website?
In het geval van een nieuwe onderneming is het nogal logisch dat je een nieuwe website nodig hebt, maar bij een bestaande onderneming/website kan het toch ook de moeite zijn om een nieuwe website te overwegen. Online-trends op het gebied van webdesign, grafische vormgeving en het gebruik, wisselen zich snel af. Goede voorbeelden zijn een smartphone of navigatiesysteem in een auto van 10 jaar geleden, dat voelt allebei heel oud en achterhaald aan. Dus qua beleving is een nieuwe website alleen al aan te velen, maar zeker ook vanwege de techniek. Wanneer de huidige website gebouwd wordt met verouderde techniek, dan wordt het lastig om mee te komen met nieuwe websites.
Redenen om te kiezen voor een nieuwe website:
- Als de huidige website langzaam is, komt dat de beleving van de bezoeker niet ten goede. Erger is nog dat Google je een lagere ranking geeft, wat betekent dat je minder zichtbaar ben in de markt.
- Meegaan met de laatste trends, zodat je een uitstraling hebt die past bij de tijd.
- Je wil de strijd natuurlijk niet verliezen met je concurrent, zorg ervoor dat jouw website mooier, leuker en gebruiksvriendelijker is.
- Meegaan met de laatste techniek, een website die volledig geoptimaliseerd is voor Google zodat je een hoge positie krijgt. Een hogere positie in Google, zorgt voor meer website bezoeken, en uiteindelijk meer leads. Een investering in een nieuwe website verdient zich als je het goed doet, zelf terug.
- Connectiviteit, zoals het koppelen van social media, het delen van berichten, een inlogaccount, zodat gebruikers je op verschillende momenten en manieren kunnen benaderen.
- Schaalbaarheid voor verschillende schermen (mobiel / laptop / tablet), je wilt dat ongeacht het apparaat dat je bezoeker gebruikt, jouw website te bekijken is.
- Je website is jouw online visitekaartje, daar wil je je niet voor schamen ;-)
Website optimalisatie
Een nieuwe website is niet altijd noodzakelijk hoor, het kan zijn dat een huidige website al redelijk goed is en alleen een opfrisbeurt nodig heeft. Dat kan alleen als de techniek het toelaat. De optimalisatie van een bestaande website kan een redesign zijn, door het uiterlijk opnieuw vorm te geven. Een nieuwe indeling kan soms ook helpen om de website te optimaliseren, waarbij je bepaalde onderwerpen clustert. Wanneer het design van een website verder goed is maar simpelweg nog niet goed gevuld is, dan moet er content worden toegevoegd om de website te optimaliseren.
Kosten nieuwe website
Het antwoord op de vraag: ‘wat kost een website?’ is hetzelfde als op de vraag: ‘wat kost een auto?’. Namelijk: ‘Dat ligt aan wat je wilt’. Een Ferrari is aanzienlijk duurder dan een Volkswagen Golf en vaak volstaat die Golf prima. Wanneer er extra wensen zijn, maakt dat een website complexer en duurder. De kosten voor een nieuwe website zijn hoger bij maatwerk en extra functionaliteiten. Wanneer je de website gebruikt voor online marketing, zijn die extra kosten vaak wel te rechtvaardigen, het is namelijk een investering om omzet te genereren.
Gratis website maken
Ja, het is zelfs mogelijk om (bijna) gratis een website te maken. Koop een domein en een standaard template en met een beetje handigheid kan je deze website vullen met jouw content. Wil je ook maar enigszins afwijken van dat template, dan begint het gedoe. Voor programmeurs misschien geen probleem, maar voor de meeste marketeers is het een hel. We spreken uit ervaring. Het is van belang om de website up-to-date te houden, zodat je geen oude versie krijgt. Verder moeten alle 1-tjes en 0-etjes goed staan, zodat je optimaal zichtbaar bent. Tromp Marketing werkt samen met de beste programmeurs en websitebouwers, zo is ook de website tot stand gekomen waar je nu naar kijkt. Wij geloven in de filosofie dat elke specialist zich moet bezighouden met dat werk waar hij goed in is. Tromp Marketing is goed in het werven van leads, websitebouwers zijn goed in het bouwen van websites. Goedkoop is duurkoop, een gratis website maken is grappig maar wil je serieuzer te werk gaan en meer bereiken, werk dan met professionals.
Hoger in Google
Het ultieme doel van een nieuwe website is om hoger in Google te komen. Wanneer je hoger in Google staat, heb je meer bezoekers, meer leads en uiteindelijk meer omzet. De zichtbaarheid van jouw merk groeit aanzienlijk dankzij een nieuwe website en een hoge positie in Google. Dat lijkt mij niet iets om op te bezuinigen. Natuurlijk is een en ander wel afhankelijk van jouw doelgroep, bedrijfsgrootte, doel en budget. Een freelance timmerman heeft waarschijnlijk andere behoeften voor zijn website dan een webshop in telefoonhoesjes. Toch is een goede website belangrijk voor beide partijen. Wanneer je op zoek gaat naar een timmerman in de buurt, dan is het heel waarschijnlijk dat je de timmerman aanklikt die hoger in Google staat. Wanneer die website ook nog eens een goed beeld geeft van de mogelijkheden en goede foto’s van referentieprojecten, ben je waarschijnlijk eerder geneigd om daarmee zaken te doen in plaats van de andere timmerman met een website van 1 pagina en 4 regels tekst.
Huisstijl voor nieuwe website
Een (nieuwe) website is hét online medium om jouw huisstijl uit te dragen. In de online marketing krijg je nergens anders zoveel vrijheid om te laten zien wie jij bent en wat je doet. Gebruik deze vrijheid daarom ook, integreer jouw huisstijl in de website en zorg ervoor dat mensen je herkennen. Wat nu als je naar de website van Ikea gaat en hij is ineens appeltjes groen… Dan denk jij: zit ik wel goed?! Precies, daarom. Denk naast kleurgebruik ook aan vormen (rond of vierkant), het logo, stijlelementen, foto’s, infographics (informatieve illustraties). Kortom, leef je uit.
Wordpress en Joomla
De meest gebruikte platforms voor een website.
Webdesignbureau nieuwe website
Nu is het best voor te stellen dat het integreren van je huisstijl in de website lastig is voor sommigen. Het is daarom slim om gebruik te maken van een webdesign bureau, Tromp Marketing brengt je graag in contact. Eén keer een goed ontwerp laten maken in het begin, scheelt je namelijk heel veel hoofdpijn tijdens het proces. Een webdesign bureau houdt rekening met je huisstijl, maar ook of alles binnen de techniek past. Vergelijk het met een designer voor auto’s, die heeft als taak een zo mooi mogelijke auto te bouwen en dient tevens rekening te houden met inzittenden, veiligheid, techniek et cetera.
Professionele website
Wil jij ook een professionele website, met een goed webdesign, geoptimaliseerd voor Google, mooie en boeiende content, een herkenbare huisstijl, een hoge conversie en veel leads? Neem dan professionals in de arm en laat de marketeer het project coördineren. Een marketeer kan je zien als componist of projectmanager van het geheel. Een websitebouwer is goed in het maken van een website, maar minder goed in huisstijl en video’s. Daar heb je een grafisch ontwerper en videograaf voor nodig. Kies welke expert het beste bij jou past op basis van behoeften, budget en stijl. De marketeer gooit daar verder zijn marketingsausje overheen, zorgt ervoor dat alles bij elkaar komt en het belangrijkste: een hoge positie in Google, veel websitebezoeken en meer leads. Daar komt het woord marketing vandaan: getting the market. Wij helpen je!
Yes, ik wil een nieuwe website