Marketing Freelancers
Conversie - Van lead naar klant
Leuk allemaal die vindbaarheid, leads, content en huisstijl. Maar gaan we ook nog geld verdienen?
Conversie - 7 tips voor meer klanten
Conversie - 7 tips voor meer klanten
Conversie optimalisatie, meer rendement uit je funnel
Meer klanten werven - van lead naar klant in 7 stappen
Meer klanten werven - van lead naar klant in 7 stappen
Het doel van online marketing
Meer omzet dankzij online marketing
Meer omzet dankzij online marketing
Opbrengsten van marketingstrategie
Draai aan die knoppen
Hoe wordt een prospect een klant? Wanneer koopt iemand iets? Hoewel iedereen uniek is, kan je mensen onderverdelen in 16 persoon- lijkheidstypes, die weer onderverdeeld zijn in 4 voorkeuren. (bron: Myer-Briggs Type Indicator).
De competitieve bezoeker beslist snel op basis van feiten en help je door de belangrijkste kenmerken te samenvatten. De spontane bezoeker reageert ook snel, maar op basis van emotie. Deze bezoeker is gevoelig voor korting, gratis verzending of 30 dagen niet goed geld terug. De methodische bezoeker beslist langzaam en wil zo veel mogelijk informatie en feiten. Daarvoor maak je productspecificaties en een uitgebreide samenvatting. De humanistische bezoeker beslist ook langzaam en op basis van emotie, hiervoor helpen reviews en laten zien wat anderen klanten kopen.
Wat nu als je de feiten voor de competitieve verstopt? Die haakt af. Kans gemist en kan je zomaar een kwart van je omzet schelen. Zelfs de kleur van het knopje kan het verschil maken! Door middel van A/B tests kan je kijken welke optimalisaties een groot verschil maken in de customer journey. Een lead die niet meteen koopt, kun je later alsnog verleiden tot een aankoop door middel van een e-mail funnel of retargeting. Zo laat je niets aan het toeval over en blijf jij aan zet.
Alle specialisaties vertegenwoordigd
Haal meer resultaten
In elke stap v/d Customer Journey
Freelancers die meedenken
Ben je op zoek naar een digital marketing freelancer? Ben je zelf een freelancer en zoek je werk?